
Το παιχνίδι είναι ο φυσικός τρόπος έκφρασης του παιδιού. Μέσα από την Παιγνιοθεραπεία, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να εκφράσουν σκέψεις, συναισθήματα και εμπειρίες που ίσως δεν μπορούν να περιγράψουν με λόγια. Σε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον, με τη βοήθεια εξειδικευμένου θεραπευτή, το παιδί επεξεργάζεται καταστάσεις που το δυσκολεύουν, ενισχύοντας την αυτοεκτίμησή του και τις δεξιότητες διαχείρισης των συναισθημάτων του.
Γιατί η καθημερινή γλώσσα δεν αποτελεί τη φυσική γλώσσα έκφρασης συναισθημάτων των παιδιών. Η φυσική γλώσσα του συναισθήματος είναι η μεταφορά και τα σύμβολα, όπως ακριβώς στο παιχνίδι, στα παραμύθια και στα όνειρα. Δεν περιέχει ερωτήσεις που μπορεί να κάνουν το παιδί να αισθανθεί άβολα. Έτσι, σύντομα, εγκαθιδρύεται μια ζεστή, φιλική σχέση με το θεραπευτή και το παιδί αισθάνεται ασφάλεια να εκφράσει τον εσωτερικό εαυτό του. Η μη επικριτική, ζεστή στάση του θεραπευτή, βοηθά το παιδί να συμπεριφερθεί ελεύθερα, να παίξει με όποιο τρόπο εκείνο θέλει και να επεξεργαστεί μέσα από το παιχνίδι γεγονότα, σκέψεις και συναισθήματα που το προβληματίζουν π.χ. ψυχικό τραύμα που παρέμενε άλυτο. Πρόκειται για διαδραστική διαδικασία. Το παιδί δε βαριέται, έχει ενεργό ρόλο, χαλαρώνει και διασκεδάζει, με αποτέλεσμα να κάμπτεται πιθανή αντίσταση στη θεραπεία. Γιατί λειτουργεί στο συνειδητό αλλά και στο ασυνείδητο. Προσαρμόζεται στις αναπτυξιακές και προσωπικές ανάγκες του παιδιού, με δραστηριότητες «κομμένες και ραμμένες» στα μέτρα του. Για παράδειγμα, μπορεί να γραφτεί μία θεραπευτική ιστορία αποκλειστικά για το συγκεκριμένο παιδί, τις ιδιαιτερότητες, τις εμπειρίες, τις ανησυχίες του, καθώς και το φύλο, τη χρονολογική και νοητική του ηλικία. Γιατί το παιχνίδι προωθεί το κατάλληλο πλαίσιο για μάθηση. Για να δημιουργηθεί μια νέα σύναψη στον εγκέφαλο (μάθηση), χρειάζεται περισσότερο από 400 επαναλήψεις. Μέσω του παιχνιδιού χρειάζονται μόνο 10-20 επαναλήψεις. Γιατί είναι ξεκάθαρο ότι κατά τη διάρκεια της συνεδρίας το παιδί είναι ο “Αρχηγός”! Αυτό, όχι μόνο δίνει αυτοπεποίθηση στο παιδί, αλλά το κάνει να γίνεται υπεύθυνο και να μετακινείται από το “εγώ” στο “εμείς”. Το παιδί αποκτά επίγνωση των ικανοτήτων και δυνατοτήτων του, ενώ παράλληλα μαθαίνει νέες δεξιότητες, με αποτέλεσμα τον καλύτερο εφοδιασμό για το ταξίδι της ζωής. Τέλος, γιατί είναι το «εισιτήριο» για να μπούμε στον κόσμο του παιδιού ενώ, παράλληλα, εκείνο αισθάνεται ασφαλές. Το παιδί έρχεται σε επαφή με τα συναισθήματά και τις σκέψεις του, δηλαδή, τον εσωτερικό του εαυτό, και βλέπει το πρόβλημά του από απόσταση
ημιουργικό οραματισμό, Θεραπευτική ιστορία, Puppets, Τέχνη-Ζωγραφική, Πηλός, Sand tray, Μουσική, Κίνηση, Παιχνίδια ρόλων. Σε ποιες περιπτώσεις ενδείκνυται η Παιγνιοθεραπεία; Χαμηλή απόδοση (Ακαδημαϊκή, Πολιτισμική, Κοινωνική), Θυμός, Θέματα συναισθηματικού δεσμού, Προβλήματα συμπεριφοράς, Πένθος/Απώλεια, Σχολικός εκφοβισμός, ΔΕΠ-Υ, Προβλήματα επικοινωνίας, Αναπτυξιακή καθυστέρηση, Εφιάλτες, Διαζύγιο/Χωρισμός, Κοινωνική περιθωριοποίηση, Τραύμα, αδικαιολόγητες απουσίες, Απόσυρση κ.α. Οι συνεδρίες πραγματοποιούνται από έμπειρους ψυχολόγους με εξειδίκευση στην παιγνιοθεραπεία.
Η έγκαιρη αξιολόγηση και η σωστή καθοδήγηση από επιστημονικά καταρτισμένη ομάδα μπορούν να προσφέρουν ουσιαστική στήριξη και λύσεις.

Η Λογοσύνθεση είναι ένα σύγχρονο κέντρο ειδικών θεραπειών που προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες λογοθεραπείας, εργοθεραπείας, ειδικής αγωγής και ψυχολογικής υποστήριξης. Με επιστημονική γνώση, πολυετή εμπειρία και ανθρωποκεντρική προσέγγιση, στεκόμαστε δίπλα σε κάθε παιδί, έφηβο ή ενήλικα που χρειάζεται στήριξη και καθοδήγηση.
Λογοσύνθεση Ηλιούπολης
Λεωφ. Σοφοκλή Βενιζέλου 103,
Ηλιούπολη 163 43
2109939690
Λογοσύνθεση Γλυφάδας
Λεωφ. Βουλιαγμένης 38,
Γλυφάδα 166 75
2109643321
Κατασκευή Ιστοσελίδας & Υποστήριξη OneWeb © All Rights Reserved